Japan Review Check: Ace Attorney 5, Dragon's Crown

Anonim

Hier volgt een korte samenvatting van de grootste games die deze week op de Japanse markt worden uitgebracht, met dank aan de beoordelingspagina's van het tijdschrift Famitsu .

- Phoenix Wright Ace Attorney: Dual Destinies (10/9/10/8, 37 van de 40 punten): De serie is terug op de 3DS en blijkbaar is het een winnaar omdat de redactie van Famitsu niet kon stoppen om erover te praten.

"De personages en dergelijke zijn nu in 3D", schreef redacteur Reona Ebihara, "waardoor hun bewegingen een stuk soepeler worden gemaakt en toch de komische kwaliteiten van de Ace Attorney- serie behouden blijven .Het is echt spannend om te zien hoe het werkt, en de geanimeerde segmenten die hier verschijnen en daar wordt die opwinding opgevoerd tot koortsachtige niveaus.De nieuwe 'Mood Matrix' die je gebruikt om emotionele tegenstellingen te ontdekken, past ook perfect in het spel en is leuk om te gebruiken. "

"De 3D-personages voelen echt veel levendiger en charmanter aan, " voegde Urara Honma eraan toe. "Bovendien behouden ze nog steeds hun volledige beeld van de 2D-dagen, wat ongelofelijk is. Er zijn een aantal handige functies toegevoegd, zoals de mogelijkheid om optionele hints te zien, en over het algemeen is de game gemakkelijker te spelen. het einde was echt schokkend, absoluut de beste van de serie! "

Freelance schrijver Rolling Uchizawa was trouwens de man van 8/10. "Sommige scènes in de rechtszaal leken een beetje geforceerd, vond ik, " schreef hij. "Maar de heen en weer tussen de personages zorgt voor een heel mooi gevoel van spanning."

- Dragon's Crown (9/8/9/9, 35 punten): Vanillaware's nieuwste actiegame - die evenveel aandacht heeft gekregen in de pers voor zijn skin-tastic fantasy pinup art als voor zijn gameplay - is eindelijk uit op PS3 en Vita in Japan . "De unieke graphics en de wereldomgeving zijn echt charmant", schreef Ebihara. "Van de willekeurige apparatuurdruppels die je een gevarieerd effect geven, tot de vrijheid die je krijgt bij het leren van nieuwe vaardigheden, is er een heleboel gameplay-diepte om te verkennen als je er iets aan hebt. Het besturen van de vingercursor is een beetje vervelend in de PS3-versie, maar het is een stuk eenvoudiger om bij te houden waar je bent, ook al zijn er heel veel vijanden in de buurt. "

Meerdere recensenten klaagden erover dat ze de rechter joystick van de PS3 moesten gebruiken om de cursor te besturen, wat suggereert dat de Vita mogelijk het leidende platform was voor Dragon's Crown . Honma liet zich daar echter niet al te veel druk over maken: "Het hoog-fantasyverhaal heeft bijna een nostalgisch gevoel, maar de actie die je te beleven krijgt, is echt gaaf en de besturing is van topklasse. met deze ervaring zoals je een RPG of een gameboek speelt, wat vreemd is: Multiplay is chaotisch en je hebt de neiging om je karakter vaak te verliezen, maar als een feestgame is het een geweldig pakket. "

De Vita-versie kreeg dezelfde score, ook al had het een aantal eigen problemen. "In de PS Vita-versie kun je gemakkelijk je positie kwijtraken als je omringd bent door vijanden, maar de aanraakbedieningen zijn echt comfortabel, " zei Ebihara. "Het duurt even voordat multiplayer beschikbaar is, maar als je er eenmaal bent, wil je zeker sterker materiaal verzamelen en blijven spelen."

Interessante Artikelen

Schaduw van de Colossus-recensie

Een Assassin's Creed mech is toegevoegd aan de RTS-game AirMech Arena