Bethesda wil je geld vóór de reviews hit

Anonim

Bethesda bekijkt dit jaar de verslagen van zijn aanstaande games - dat is The Elder Scrolls 5: SkyrimSpecial Edition and Dishonored 2 - alles behalve dat je geen reviews zult vinden voordat ze in de schappen vallen en, in het ideale scenario van de uitgever, voordat je creditcard wordt belast voor die pre-order.

Het is de taak van de uitgever om zoveel mogelijk exemplaren van elke game te verkopen. Het kan handig zijn als het spel goed is, maar in andere situaties doet de kwaliteit er nauwelijks toe. Het gaat erom dat het bedrijf meer geld binnenbrengt in de verkoop dan het kost om het spel te maken.

Bethesda heeft naar alle waarschijnlijkheid een goede, lange kijk op zijn kansen op het verkopen van games genomen en heeft de beslissing genomen dat vroege beoordelingen er niet toe doen. De beoordelingen kunnen positief zijn, ze kunnen negatief zijn, maar Bethesda heeft besloten dat het verwijderen van zichzelf uit het eerste beoordelingsproces het meest zakelijk zinvol was.

"Eerder dit jaar brachten we Doom uit, " Gary Steinman, Bethesda's wereldwijde content-lead en voormalig hoofdredacteur van GamesRadar en PlayStation: The Official Magazine, schreven in een bedrijfsblogpost. "We stuurden recensie-exemplaren om de dag voor de lancering aan te komen, wat leidde tot speculatie over de kwaliteit van het spel. Sindsdien is Doom een ​​kritische en commerciële hit geworden en is het nu een van de best gewaardeerde shooters van de afgelopen jaren. "

Vertaling: We hebben bewezen dat de timing van recensies geen verband houdt met de kwaliteit van het spel.

"Met de aanstaande lanceringen van Skyrim Special Edition en Dishonored2, zullen we ons beleid voortzetten om mediarecensiekopieën één dag voor de release te verzenden, " vervolgt Steinman. "Hoewel we zullen blijven werken met media, streamers en YouTube-spelers om hun berichtgeving te ondersteunen - zowel voor als na de release - willen we dat iedereen, ook die in de media, onze spellen op hetzelfde moment ervaart."

Door deze actie worden recensies over het algemeen slechter. Het is mogelijk dat sommige winkels besluiten om door de spellen van Bethesda te rennen om eerst hun beoordeling te krijgen en zoveel mogelijk van dat zoete, zoete zoekverkeer op te nemen. Er zal een zeer reële zakelijke incentive zijn om uw beoordeling zo snel mogelijk te laten plaatsvinden. De grotere verkooppunten hebben minder te verliezen door hun tijd te nemen en doorlopende dekking te bieden, en we kunnen ook verwachten dat pre-release streams en lekken vaker voorkomen.

Bethesda zegt dat het echt om reviews geeft en het zal die liefde laten zien door het weg te vagen van elke kans die spelers zullen moeten leren over de kwaliteit van een spel voordat deze wordt vrijgegeven. Als je ze geld wilt geven voordat je weet of het spel goed of slecht is, of als het zelfs werkt, wat is dat dan? Het is jouw geld. Ze kunnen je niet stoppen.

"We begrijpen ook dat sommigen van jullie reviews willen lezen voordat je een beslissing neemt, en als dat het geval is, moedigen we je aan om te wachten totdat je favoriete reviewers hun gedachten delen, " zegt het bericht.

Bethesda's doel is om informatie te beperken die niet onder controle is om meer kopieën te verkopen. Dit is zijn spel om dit te doen. Om dit te schilderen als iets anders dan als een vijand voor de consument en de pers, is een behoorlijk forse draai nodig. Als u een verslag van een spel via officiële kanalen ziet voor de release van de recensie of druk op embargo, houd er dan rekening mee dat Bethesda vindt dat de dekking wordt vermarkt. Er vinden momenteel streams van Skyrim Special Edition plaats, hoewel deze tot vrijdag niet beschikbaar zijn.

Ons advies is hetzelfde als altijd: plaats geen spellen vooraf. Geef ze geen geld totdat je tevreden bent met de recensies, de YouTube-verslaggeving of de discussie op het forum over de game. Bethesda wil uw geld meer dan wat dan ook, en dit is de manier van het bedrijf om het risico te minimaliseren. Stem dienovereenkomstig.

Interessante Artikelen

Je hebt deze studio te danken voor de allereerste Origin-video ooit van Overwatch

World of Warcraft: Mist of Pandaria's Isle of Thunder update toevoegingen gedetailleerd